Bij Isala, een topklinisch ziekenhuis met vijf locaties in de regio Zwolle – Meppel, vervult Pieter Zeilstra de functie van ketenmanager Gastvrijheid a.i. Hier is de impact van corona niet te onderschatten en kunnen wij met onze inzet echt het verschil maken.
Pieter geeft leiding aan vijf teams, waarbij ‘Screening aan de poort’ als tijdelijk zesde team is toegevoegd. Dit team bestond voor corona nog niet, maar is speciaal in het leven geroepen om alle bezoekers en patiënten bij binnenkomst te screenen op mogelijke coronaverschijnselen. De medewerkers zorgen voor de routing en stellen bij de entree, in een speciale tent, vragen over gezondheidsklachten. Indien noodzakelijk reiken ze medische mondkapjes uit. Het is een omvangrijke operatie. Verspreid over de locaties van Isala worden op een doordeweekse dag gemiddeld zo’n 8.000 patiënten en bezoekers gescreend.
Wat de tweede coronagolf extra intensief maakt, in vergelijking met het voorjaar, is dat nu de reguliere zorg grotendeels doordraait. Ook binnen het Facilitair bedrijf wordt getracht, naast de coronacrisis, de reguliere werkzaamheden zoveel mogelijk te laten doorgaan. Dit geeft een enorme uitdaging en een constante afweging welke prioriteit aan bepaalde activiteiten en projecten moet worden gegeven. Iets waar Pieter met een frisse blik duidelijk zijn toegevoegde waarde heeft.