Serviceconcept met een internationaal randje

Deltares is een internationaal gericht, toonaangevend instituut op het gebied van watermanagement. Medewerkers en gasten een warm thuisgevoel bieden en tegelijkertijd een professionele, kundige uitstraling creëren, was een belangrijk uitgangspunt voor de verdere professionalisering van de dienstverlening van Deltares. De inrichting van de ontvangsthal en de dienstverlening maakte een warm ontvangst lastig.

Welcome!
Tijdens interactieve workshops is het serviceconcept Welcome! ontwikkeld en doorvertaald naar de dagelijkse praktijk. Wat zijn de belangrijke klant-contact-momenten en hoe zorg je er qua indeling, inrichting (look-and-feel) en dienstverlening (gedrag) voor dat zowel medewerkers als de (internationale) gasten zich welkom en thuis voelen bij Deltares. Alle keuze dienden bij te dragen aan het creëren aan het ‘welkom voelen’ van (internationale) gasten en van eigen medewerkers. Hiermee geeft het serviceconcept richting en houvast.

Lekker eten en drinken
In een tweede fase hebben wij geadviseerd hoe je het serviceconcept Welcome! door kunt vertalen naar de aanbesteding restauratieve voorzieningen, waarbij verder centraal stonden: internationaal, duurzaam en gezond.