Selfservice, in de maatschappij én in FM

Selfservice, in de maatschappij én in FM
 

Een blog door Stan Ottevanger - Humanagement

De maatschappij zit in een stroomversnelling. Er komen steeds meer nieuwe technologieën op de markt en vernieuwende concepten en businessmodellen worden steeds succesvoller. We kunnen steeds meer zelf doen en zelf kiezen. Gebruiksvriendelijkheid, gemak en selfservice staan daarbij centraal.
 

Dat bepaal ik zelf wel!

Voorbeelden zijn  bekende concepten zoals Netflix, Videoland en Uitzending Gemist, waarbij jij bepaalt wat je wanneer wilt zien. En met Marley Spoon, Hello Fresh en de Allerhande Box kun je kiezen uit een selectie gerechten die wekelijks bij je worden thuisbezorgd. Laatst was ik bij de Lidl waar ik tot mijn verbazing mijn eigen brood kon snijden en zelfs de dikte van mijn sneetje brood kon kiezen. Allemaal voorbeelden van persoonlijke en autonome service die ons leven makkelijker en waardevoller moet maken (al vraag ik mij af hoe belangrijk het is om de dikte van mijn snee brood te bepalen).

Niet alleen de toepassing van nieuwe technologieën maakt dat merken en bedrijven zich steeds meer richten op selfservice concepten. Het zijn juist de nieuwe generaties die groot voorstander zijn van persoonlijke en autonome service.
 

Op je wenken bediend

Volgens diverse onderzoeken zijn de millennials de meest zelf-opgeleide generatie in de geschiedenis. Ze waarderen unieke en gepersonaliseerde micro-ervaringen. De selfservice toepassing zorgt voor meer verbinding met het product en kan accuraat en effectief op wensen reageren. Studies tonen aan dat driekwart van de millennials waarde hecht aan hun tijd. Het is een van de sleutelfactoren bij het verhogen van de servicetevredenheid.

De millenial is de generatie van digitale consumenten die prioriteit geeft aan de beleving, de experience. Maatwerk, snelheid en een positieve ervaring, daar draait het om.
 

Selfservice Facility Management, een grote uitdaging

Wat betekent dit voor FM, ons vakgebied? Hoe innovatief zijn wij met het toepassen van selfservice? Het melden van een KWIS gaat via selfservice, maar echt innovatief en vernieuwend is dit niet. Zijn er al facilitaire organisaties die selfservice integraal toepassen op alle facilitaire producten en diensten? Ik ben op zoek naar persoonlijke en autonome servicevoorbeelden die helemaal gericht zijn op mijn generatie. Ik laat mij graag verrassen, maar realiseer mij stiekem ook dat wij met FM voor de grote uitdaging staan om deze generatie te verleiden met onze producten en diensten. Tot die tijd haal ik mijn voldoening bij de Lidl.

2018-09-07 14:21:00
Selfservice, in de maatschappij é n in FM
Een blog door Stan Ottevanger - Humanagement

Volg ons op

Wat kunnen we voor u betekenen?

Bel mij terug

Heeft u een vraagstuk dat u met ons wilt bespreken, neem dan telefonisch contact met ons op of laat een terugbelverzoek achter.

Informatie aanvragen

Wilt u meer informatie over ons team, diensten, portfolio of expertise?

Copyright 2016

Contact

+31 (0) 15 21 50 015 
mail@humanagement.nl
Route