Tien jaar geleden liep Stan Ottevanger als afstudeerder ons kantoor binnen, om nooit meer weg te gaan. Nou ja, tot 1 april dan. Na een decennium Humanagement maakt hij in april een mooie carrièrestap naar Booking.com.

Wat ga je bij Booking.com doen?

“Ik ga werken als senior projectmanager Workspace Services, waarbij ik verantwoordelijk word voor diverse projecten binnen de afdeling Real Estate en Workspace Services. Booking.com bouwt in Amsterdam een nieuw internationaal hoofdkantoor. 

Dat is niet zomaar een verdiepinkje of twee erbij, maar een pand van 65.000 m2 met drie restaurants volgens een vernieuwend smart building-concept. Volgend jaar april wordt het opgeleverd uit de bouw, met de planning dat we na de zomer de medewerkers dan gefaseerd kunnen inhuizen. Dat gaat van 12 locaties verspreid over de hele stad naar één centrale plek. Wat mij prikkelt, is niet alleen de fysieke component, maar juist dat nu ook de organisatie wordt ingericht en opgetuigd voor die transitie én de toekomst. Ik ben in mijn tien jaar bij Humanagement wel vaker gepolst, maar kwam eerder nooit in de verleiding. Dat komt ook doordat Humanagement een werkgever is waar je enorm veel kansen krijgt. Er is geen typische hiërarchische structuur: je wordt er soms in het diepe gegooid, maar tegelijkertijd ook ongelooflijk goed begeleid. Dat is de succesformule om je razendsnel te ontwikkelen. Mensen kennen me als een type dat niet over één nacht ijs gaat. Een scherpe observatie van Gerard (directeur-eigenaar van Humanagement) was dat deze stap kenmerkend voor mij is. Ik hou van avontuur, maar niet van risco’s en onbezonnenheid. Booking.com biedt een mooie uitdaging én is een veilige keuze voor een vertrouwde organisatie, aangezien ik via Humanagement al met veel plezier als interim projectleider voor Booking.com werk.”

Wat is de belangrijkste les die je bij Humanagement leerde?

“Zeg maar gerust belangrijkste lessen. Humanagement heeft me letterlijk en figuurlijk gevormd als professional tot de projectmanager die ik nu ben. Niet alleen op zakelijk vlak, ook als mens. Het Hum-DNA zit in me. Dat kan ook niet anders, want ik begon in 2011 als afstudeerder, met een stageovereenkomst. Ik zou zeggen dat het belangrijkste is dat bij Humanagement in alle facetten de mens centraal staat, van opdrachtgever tot medewerker.”

Hoe is het bedrijf in die tien jaar tijd veranderd?

“Het gekke is: aan de ene kant is het totaal niet veranderd. De degelijkheid – geen hip woord, maar wel raak in dit geval – zit er nog steeds in. De manier van werken is uiteraard veel moderner dan toen ik er als 20-jarige student bij kwam. Humanagement groeide mee met de tijd. Het voelt nog steeds als die warme jas van toen, alleen is die wel met de trends meegegaan. Voor mijn afscheid krijg ik nu van iedere collega elke dag een cadeautje opgestuurd. Dat kan een persoonlijke boodschap zijn, een geintje of een mooie herinnering. Elke dag word ik weer verrast en ontroerd. Mijn vrouw zei tegen me: dát ga je straks missen, die warme aandacht van een klein bedrijf. Ik stap nu over naar een groot corporate bedrijf waar ik heel veel dingen voor terugkrijg, maar dat niet.”